Piana aktywna
Za pomocą krótkiej lancy nakładamy równomiernie gęstą pianę, która już w pierwszych sekundach aktywnie zmiękcza zaschnięty bród na karoserii. Jeśli pojazd jest często myty a zabrudzenie jest powierzchowne można od razu przystąpić do programu „PŁUKANIE”. W przeciwnym wypadku sugerujemy aby przejść do kolejnego programu „MYCIE ZASADNICZE”. Rozpoczynając mycie zasadnicze od kół dajemy czas aktywnej pianie na reakcję z brudem na nadwoziu. Myć należy poziomymi spokojnymi ruchami w odległości ok. 15-20cm od powierzchni, rozpoczynając od dolnych partii nadwozia (progi i nadkola) a następnie kierując się ku wyższym partiom nadwozia. W przypadku gdy pojazd pokrywa stary i mocno zaschnięty brud warto skorzystać z programu „SZCZOTKA”.
Mycie zasadnicze
Program zwykle stosowany jest jako pierwszy. Za pomocą dłuższej lancy myjemy nadwozie pod wysokim ciśnieniem (100barów) gorącą wodą z płynną chemią. Przy lekkim zabrudzeniu program ten pozwala całkowicie usunąć brud. Aktywnie rozmiękcza myje i wypłukuje brud z zakamarków. Przy silnym zabrudzeniu warto skorzystać z kolejnego programu „SZCZOTKA”. W przeciwnym wypadku można przystąpić do płukania
Szczotka
Program pozwala na bardzo dokładne pozbycie się nawet najbardziej uciążliwych zabrudzeń nadwozia. Szczotka zasilana jest gorącą wodą z szamponem pod niskim ciśnieniem. Wykonana z naturalnego włosia szczotka jest bezpieczna dla nadwozia o ile nie została zabrudzona przez wcześniejszego użytkownika. W takim wypadku sugerujemy aby każdorazowo przed użyciem szczotki wypłukać ją za pomocą lancy.
Płukanie
Program pozwala spłukać nadwozie zimną miękką wodą pod wysokim ciśnieniem.
Woskowanie
Woskowanie to bardzo ważny etap w pielęgnacji nadwozia. Pod
średnim ciśnieniem nakładamy na karoserię wosk polimerowy z wodą osmotyczną.
Zastosowanie tego programu w znacznym stopniu utrudnia ponowne osadzanie się
brudu oraz osusza błyskawicznie wypierając wodę z mytej powierzchni. Po
woskowaniu bezwzględnie należy spłukać pojazd nabłyszczaczem.
Nabłyszczanie
Ostatni i konieczny etap mycia pojazdu polegający na spłukaniu pojazdu wodą zdemineralizowaną. Woda powstała w wyniku procesu odwróconej osmozy charakteryzuje się brakiem minerałów oraz zerowym przewodnictwem. Dzięki temu na lakierze nie pozostaną żadne ślady, plamy ani zacieki.